Peugeot 208

Peugeot moest met lede ogen aanzien hoe de 208 het niet kon halen van de Clio, Fiesta en Polo. Daar moest verandering in komen. Tijd dus voor een tweede generatie! En die kun je bovendien ook elektrisch krijgen.

De nieuwe Peugeot 208 weet te bekoren met een pittig design. De ledkoplampen zijn slank getekend, de dagrijlichten vallen op door hun lichtsignatuur en achteraan zijn de lichtblokken met elkaar verbonden door een zwarte strook. De snuit en motorkap zijn nu meer geprononceerd. De lagere daklijn en het bredere en iets langere koetswerk geven de nieuwe Peugeot 208 een dynamischere uitstraling. Opmerkelijke designdetails zijn de zwarte rand van de wielkasten en geaccentueerde dorpels.

Het interieur is opvallend verzorgd afgewerkt. In de i-Cockpit staat het stuurwiel lager dan de tellerpartij. Nieuw zijn bovendien de driedimensionale tellers, waarbij de gegevens op een verschillende diepte worden weer gegeven. Andere opmerkelijke details zijn het afgevlakte stuurwiel, de tuimelschakelaars in de middenconsole en het centraal gemonteerde aanraakscherm.

Peugeot 208 nu ook elektrisch

Voor de nieuwe Peugeot 208 zijn drie benzinemotoren voorzien, telkens een driecilinder met een capaciteit van 1.2 liter. De lichtste versie tekent voor 75 pk en beschikt over een manuele vijfbak. De tussenversie is goed voor 100 pk en wordt standaard voorzien van een manuele zesbak. Als optie is er een automaat met acht overbrengingen, die dan weer standaard is op de krachtigste versie met 130 pk. Er staat één diesel op het programma: een 1.5-liter met 100 pk en zes versnellingen. Verder zorgt het merk voor een primeur door de Peugeot 208 nu ook aan te bieden in een volledig elektrische versie. Deze e-208 zou officieel een actieradius van 340 kilometer hebben. Via een snellader zou de batterij in een halfuur voor 80% geladen kunnen worden.

Vorig artikel15 tips om duurzaam te reizen
Volgend artikel8 verrassende uitstappen in maart