Een VAB-vervangwagen houdt je mobiel, ook als je wagen niet meteen hersteld kan worden. Een unieke service van VAB, maar hoe werkt die precies?
1. Contacteer VAB
Daar sta je dan met pech langs de kant van de weg. Gelukkig heb je een VAB Pechverhelping en na een telefoontje naar de VAB-Alarmcentrale of een online pechaanvraag op vab.be komt een VAB-wegenwachter je helpen.
2. Gebruik je optie ‘vervangwagen’
Onze wegenwachter doet er alles aan om je wagen ter plaatse weer aan de praat te krijgen, maar soms lukt dat niet. Heeft je lidmaatschap de optie ‘vervangwagen’, dan kun je toch blijven rijden. Als enige in ons land heeft VAB namelijk een eigen vloot van vervangwagens. Geen gedoe met verhuurmaatschappijen, want je hebt op dat moment al genoeg aan je hoofd.
3. Neem jouw vervangwagen in ontvangst
De wegenwachter brengt je naar de plek waar jouw vervangwagen staat te wachten of we leveren de vervangwagen bij je thuis. Je eigen wagen brengen we achteraf naar de garage van jouw keuze. Je mag de vervangwagen gebruiken tot je auto gerepareerd is, met een maximum van vijf dagen.
4. Laat de vervangwagen achter bij jouw garagist
Is jouw auto hersteld, dan laat je de VAB-vervangwagen eenvoudigweg achter bij je garagist. Je hoeft hem dus niet naar één of ander depot of verhuurbedrijf te brengen. Weeral heel wat tijdswinst! Het enige wat je moet doen, is VAB via de telefoon of een sms laten weten waar je de auto precies hebt achtergelaten. En jij kunt weer de baan op!