digitaalFoto: Niko Caignie

VAB digitaliseert een aantal diensten, zodat jij sneller en gemakkelijk je gegevens en producten kunt aanpassen en ons op extra manieren kunt bereiken. Tegelijkertijd behouden we onze traditionele kanalen. Jij kiest voor de aanpak die het best bij jou past.

Je aansluiting verlengen en betalen

De belangrijkste verandering is dat we geen brieven meer sturen om je eraan te herinneren dat je contract hernieuwd wordt. De betalingsuitnodiging voor die hernieuwing krijg je voortaan via e-mail. We zouden daar een mooi marketingverhaaltje van kunnen maken dat we op die manier papier en bomen sparen – wat in bepaalde mate natuurlijk zo is –, maar de waarheid is dat alles op deze manier veel sneller gaat en dat we zo meer tijd hebben voor klanten met specifieke vragen.

Geen paniek dus als je een e-mail met een betalingsuitnodiging van ons ontvangt, ze komt wel degelijk van ons. Onze mails herken je aan het toevoegsel @vab.be en zullen altijd jouw klantennummer en contractnummer bevatten. In de mail vind je ook een duidelijk overzicht van de VAB-producten die je hebt en waarvoor je precies zult betalen. Betaal je liever niet via deze mail? Dan kun je je betaling ook regelen via ‘Mijn VAB’ op vab.be. Wat verderop in dit artikel lees je meer over deze persoonlijke klantenzone.

Verkies je de traditionele manier met een betalingsuitnodiging op papier? Neem even contact op met onze klantenservice en wij zorgen ervoor dat er opnieuw een brief in je bus valt. Dat kan met een mail naar contact@vab.be, met de chatfunctie op vab.be of met een telefoontje naar 03/253.61.30.

‘Mijn VAB’ in het nieuw

Op vab.be kun je al lang de klantenzone ‘Mijn VAB’ raadplegen. De functionaliteiten waren echter beperkt. De meeste aanpassingen moesten alsnog via de klantenservice gebeuren. Niet handig en vooral tijdrovend. Dat maken we gemakkelijker. Op ‘Mijn VAB’ kun je voortaan je producten en facturen raadplegen, je facturen betalen, je gegevens wijzigen als je bijvoorbeeld verhuisd bent of een nieuwe nummerplaat hebt, extra producten toevoegen of aanpassen, reisattesten aanvragen, contact opnemen met VAB voor bepaalde vragen… Kijk zeker na of je e-mailadres nog klopt, want dat gebruiken we voortaan om je betalingsuitnodiging te versturen. Had je nog geen ‘Mijn VAB’, dan kun je die in twee stappen aanmaken. Had je er al een account, dan vragen we je om eenmalig opnieuw te registreren. Heb je moeite met die digitale toepassingen, dan staat de klantenservice nog altijd telefonisch paraat om je te helpen.

Vind het ideale product

Onze producten zijn sinds april verbeterd. Dat betekent meer keuze en meer opties. We helpen je dan ook graag op weg om de beste keuze te maken met een online hulpfunctie op vab.be. Aan de hand van een paar vragen over wat je precies nodig hebt, wijzen wij je de weg naar het ideale en voordeligste product voor jou. Zo betaal je niet voor iets dat je niet nodig hebt en ben je gedekt voor wat je wel nodig hebt.

Hou rekening met de stilzwijgende verlenging

Al onze contracten verlopen via stilzwijgende verlenging. Dat is wel zo handig, want als je vergeet om je contract te verlengen en je hebt pech, dan kun je nog steeds op ons rekenen. Wil je ondanks onze goede service toch je contract opzeggen, denk er dan aan dat je dat minstens twee maanden voor de vervaldatum van je huidige contract moet doen. Dat moet je schriftelijk aan ons laten weten, ofwel met een aangetekende brief (VAB-Klantenservice, Pastoor Coplaan 100, 2070 Zwijndrecht) ofwel via contact@vab.be. Geef duidelijk je adres en klantennummer en vermeld uiteraard ook dat je het contract wilt stopzetten. Je krijgt van ons zo snel mogelijk de bevestiging.

Online pech aanvragen

Heb je auto- of motorpech in België en sta je niet op de snelweg of op een andere onveilige plaats? Dan hoef je niet noodzakelijk meer naar onze alarmcentrale te bellen. Je kunt je pechgeval nu ook digitaal melden via de rode pechknop op vab.be. Via geolocatie geef je zo heel gemakkelijk door waar je precies staat. Met deze digitale toepassing wordt je pechgeval direct geregistreerd, zodat we de wegenwachter snel ter plaatse kunnen sturen.

Onze chat is écht!

Wie niet graag telefonisch contact opneemt, kan ook snel geholpen worden door de klantenservice via de chatfunctie op vab.be. Onze chat wordt bemand door échte mensen, elke werkdag van 9u tot 18u (op vrijdag tot 16u30). Saskia, Jonathan, Alicia, Danielle of Nicky helpen je graag verder en weten op al je vragen het gepaste antwoord!

De webwinkel van VAB

Ook de VAB-webwinkel blijft uiteraard bestaan. Een nieuwe nummerplaat, de handige Bip&Go-badge voor tolsnelwegen of de meest recente studieboeken voor het behalen van een rijbewijs? Je vindt het in onze webwinkel! Dankzij een nieuw achterliggend systeem zijn de snelwegvignetten voor Zwitserland of Oostenrijk en het Duits of Frans milieuvignet nog sneller bij jou.

Tevreden klanten, daar gaan we voor!

Wie de afgelopen maanden onze klantenservice wilde bereiken, moest wat geduld oefenen. We geven eerlijk toe dat het aantal vragen over onze nieuwe producten onze inschatting overtrof. Daardoor konden we tijdelijk niet de service bieden die je van ons gewend bent en daarvoor willen we ons graag excuseren. We hebben eruit geleerd dat we een aantal processen anders moeten aanpakken en hebben extra personeel aangeworven om de toevloed aan vragen te verwerken. We blijven het goed opvolgen, want voor VAB zijn tevreden klanten érg belangrijk.

Vorig artikelHandige tips om brandstof te besparen
Volgend artikelOosterweelwerken: verkeer E34 over nieuwe snelweg