Hyundai Kona Electric

Met het gesloten koelrooster onderscheidt de Kona Electric zich van de gewone versie. Deze compacte SUV biedt je de keuze uit twee verschillende elektrische aandrijflijnen. De basisversie brengt je 300 kilometer ver met 135 pk. Of je kiest voor 470 kilometer met 204 pk.

Mitsubishi Outlander PHEV

Een SUV, maar bovenal een ingenieuze plug-inhybride met twee elektromotoren, één vooraan en één achteraan, en een benzinemotor met een capaciteit van 2.4 liter (135 pk). Volledig opgeladen via het net heb je een theoretische actieradius van 45 kilometer. Tijdens het rijden wordt de batterij eventueel opgeladen via de verbrandingsmotor, die nog een tweede taak heeft: zorgen voor extra kracht wanneer de bestuurder het aandrijfgeheel meer belast.

Nissan Leaf

Met de nieuwste Leaf, die over een motor van 150 pk beschikt,  kom je volgens het officiële normverbruik 378 kilometer ver zonder bijladen. In de praktijk mag je rekenen op zo’n 300 kilometer, wat toch een aanzienlijke verbetering is ten opzichte van de 200 kilometer van zijn voorganger. Ook een verbetering is het design.

Renault Zoe

De volledig elektrisch aangedreven Zoe bestaat enkel als vijfdeurs. Hij pakt uit met een eigen design, maar deelt ook heel wat componenten met de Clio. Het modeljaar 2018-2019 kreeg een nieuwe motor, de R110 met een vermogen van 110 pk, die betere prestaties levert dan de 90-versie.

Volkswagen e-Golf

De Golf is niet enkel verkrijgbaar als benzine en diesel. Er is ook een cng-uitvoering, een plug-inhybride en deze e-Golf, die volledig elektrisch rijdt. Op enkele details na lijkt de e-Golf op een gewone versie, maar dat is slechts schijn. Hij rijdt fluisterstil en heeft nu een theoretische actieradius van 300 emissievrije kilometers.

Vorig artikelVAB-Gezinswagenverkiezing 2019: deelnemers categorie tot € 30.500
Volgend artikelRekeningrijden kan alleen als er genoeg alternatieven zijn