VW T-Cross Rijden

Volkswagen lanceert nieuwe T-Cross

Hier is ie dan: de nieuwe Volkswagen T-Cross. De vijfde SUV van Volkswagen is meteen ook de kleinste, maar staat daarom niet minder trots op de wielen.

30/10/2018
Deel met je vrienden:
Facebook Twitter linkedin email

Je zou er de tel bij kwijtraken maar na de Touareg, Tiguan Allspace, Tiguan en pas gelanceerde T-Roc is de Volkswagen T-Cross de vijfde en meteen ook de kleinste SUV van Volkswagen. De hoge SUV’s mogen dan steeds meer de plaats van de monovolumes innemen, dat wil nog niet zeggen dat elke SUV een terreinwagen is. Hoewel de nieuwe T-Cross hoog op zijn wielen staat, gebeurt de aandrijving via de voorwielen. Vierwielaandrijving is niet eens een optie. Kortom, de T-Roc is niet gemaakt om in de modder te ploeteren of door het mulle zand te rijden. Qua motoren laat Volkswagen de keuze tussen drie benzines met een cilinderinhoud van 1.0-liter (95 of 115 pk) of 1.5-liter (150 pk) en één 1.6-liter turbodiesel (95 pk). Naargelang van de motor kies je tussen een manuele vijf- of zesbak en een zelfschakelende DSG met zeven overbrengingen.

Ruim en flexibel interieur

Ondanks zijn beperkte afmetingen biedt de Volkswagen T-Cross een vrij ruim interieur met vier volwaardige zitplaatsen. De achterbank klap je in ongelijke delen neer, waardoor een volledig vlakke laadvloer ontstaat, én schuif je traploos over een afstand van veertien centimeter. Op die manier varieert het koffervolume van 385 tot 455 liter. Indien gewenst kun je ook de rechtervoorstoel neerklapbaar bestellen om uitzonderlijk lange voorwerpen te kunnen vervoeren. Van een flexibel interieur gesproken!

Volkswagen T-Cross komt met een hoop rijhulpmiddelen

Volkswagen heeft extra aandacht besteed aan de afwerking en uitrusting. Het dashboard is keurig aangekleed en kan met een digitale tellerpartij worden voorzien. Daarnaast presenteert de Volkswagen T-Cross heel wat rijhulpmiddelen. Standaard is hij uitgerust met het waarschuwingssysteem ‘Front Assist’ met voetgangersdetectie en noodremfunctie voor in de stad, de rijstrookbewaking ‘Lane Assist’, de wegrijhulp voor op hellingen, het proactieve systeem voor de bescherming van de inzittenden, alsook de dodehoekdetectie ‘Blind Spot Detection’ met daaraan gekoppeld de parkeerhulp. Wie wil, kan opties als vermoeidheidsdetectie en automatische cruisecontrol toevoegen.

@ Schrijf je in voor onze nieuwsbrief