VAB-Magazine

Er wordt een flesje cava gekraakt op de redactie van VAB-Magazine. Nog nooit had ons magazine zoveel lezers, 536.900 om precies te zijn. We kunnen dan ook trots zeggen dat we het meest gelezen maandblad van Vlaanderen zijn!

Grootste maandblad

Het recentste leesonderzoek van het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) bracht uitstekend nieuws voor VAB-Magazine. Ons maandblad bereikt nu 536.900 lezers. Dat is een stijging van 9% ten opzichte van de meting van vorig jaar. “1 op de 6 Vlamingen komt maandelijks in contact met de media van VAB”, aldus hoofdredacteur Jan Creten. “Met deze cijfers versterken we verder onze leidende positie als meest gelezen reis- en mobiliteitsblad. De restyling van vorig jaar en onze inspanningen om met kwalitatieve reportages onze lezers te informeren en te inspireren over reisbestemmingen en mobiliteitsthema’s worden duidelijk beloond.”

Focus op online

Is dat een reden om op de lauweren te rusten? Nee, zo blijkt. “Dit mooie resultaat sterkt ons in onze plannen voor de nabije toekomst. Die staat in het teken van een digitale omslag. In 2019 verlagen we de frequentie van het papieren magazine naar tweemaandelijks, en de vrijgekomen middelen investeren we in de verbreding van ons lezersbereik via onze digitale media. Onze ambitie is een forse groei voor vabmagazine.be, waarmee we deze zomer een lezersbereik haalden van 62.684 unieke bezoekers – zowel VAB-leden als niet-leden. Wij willen immers ook online een leidende positie innemen”, zegt Jan Creten.

Lezersprofiel

Het CIM-onderzoek geeft ook inzichten over het lezersprofiel. De doorsneelezer van VAB-Magazine genoot een hogere opleiding en behoort tot de leeftijdsgroep 35-65 jaar. VAB-Magazine heeft ook een mooie balans tussen mannelijke en vrouwelijke lezers: 55% is man, 45% vrouw.

Vorig artikelDe leukste dingen om te doen in Tallinn
Volgend artikelKen je voertuig: autoverlichting